Ajankohtaista

1.12.2016 10:54

Nesteen liikenneasemien digitaalisia näyttöjä hyödynnetään jatkossa kohdennettuun markkinointiin ja viestintään. Tämän mahdollistaa Keskisuomalainen-konsernin tytäryhtiö ESA Digitalin ja Nesteen välinen yhteistyösopimus.
Mediatalo Keskisuomalainen näkee digitaaliset näyttöpinnat merkittävänä tulevaisuuden mahdollisuutena laajentaa yhtiön tuotevalikoimaa. ESA Digital on digitaalisten näyttöratkaisujen ja palveluiden toimittaja ja tähtää tulevaisuudessa voimakkaaseen kasvuun. Mediatalo Keskisuomalaisen toimitusjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi pitää yhteistyösopimusta tärkeänä esimerkkinä median digitalisoitumisesta.       

                                                                             
”Tämä kauppa on hieno avaus, jolle haemme aktiivisesti jatkoa. Aiomme kasvattaa tätä liiketoimintaa. Erilaisissa digitaalisissa ympäristöissä on uusia mahdollisuuksia sekä markkinoijille että meille markkinointiviestinnän ja median toimijoille” kommentoi Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Sopimus kattaa mittarikentän digitaalisen näyttöjärjestelmän uudistamisen, LED-suurkuvanäyttöjen toimituksen sekä valtakunnallisen mediamyynnin palvelut. Valtakunnallinen diginäyttöjärjestelmä on myös tehokas media. Kesällä 2016 TNS Gallupin kanssa tehdyn tutkimuksen mukaan Neste liikenneasemilla bruttokontakteja saavutetaan valtakunnallisesti noin 7,2 miljoonaa kuukaudessa ja mainosten huomioarvo on keskimäärin 36 prosenttia.

”ESA Digitalin ja Nesteen välisen sopimuksen tavoitteena on ottaa aidosti digitaalisuuden edut käyttöön liikenneasemilla. Diginäytöille voidaan myös nostaa RSS-syötteitä tai some-päivityksiä ja näin viestintään saadaan moderni, reaaliaikainen elementti”, kertoo ESA Digital Oy:n toimitusjohtaja Esa Rimpiläinen.
Nesteen Öljyn Vähittäismyynti näkee yhteistyösopimuksen hienona palvelumahdollisuutena omalle asiakaskunnalleen.                                                                                                                                                                         

”Asemien uudistuva digitaalinen ympäristö tarjoaa asiakkaillemme paremman pysähdyksen ja asiakaskokemuksen”, kertoo Nesteen Öljyn Vähittäismyynnin markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen.
Lisätietoja:                                                                                                                                                                             

Esa Rimpiläinen, toimitusjohtaja, ESA Digital Oy, 0400 481 509.
Vesa-Pekka Kangaskorpi, toimitusjohtaja, Keskisuomalainen Oyj, 050 688 33.
Mika Hyötyläinen, Vice President Marketing & Service Design, Neste Oyj, 050 4584132



ESA Digital Oy on valtakunnallinen, digitaaliseen POS- ja ulkomainontaan keskittynyt yhtiö. Toteutamme yhdessä asiakkaidemme kanssa digitaalisia mediaympäristöjä ja myymme mediatilaa näyttöpinnoille alueellisesti ja valtakunnallisesti. Tärkeimpiä mediaympäristöjämme ovat Nesteen Liikenneasemat ja Cityconin Kauppakeskukset. ESA Digital on osa Mediatalo Keskisuomalaista. ESA Digitalin laitetoimittajana ja kumppanina teknisessä toteutuksessa sekä suunnittelussa toimii Helsinkiläinen Ideafix Oy. Lue lisää: www.esadigital.fi.

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) luo vastuullisia vaihtoehtoja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Voimme auttaa asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään kaikkialla maailmassa laadukkailla ja vähäpäästöisillä uusiutuvilla tuotteilla ja korkealaatuisilla öljytuotteilla, jotka voidaan yhdistää räätälöidyiksi palveluratkaisuiksi. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lentämiseen ja muoviteollisuuteen. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2015 Nesteen liikevaihto oli 11 miljardia euroa ja olimme edelleen mukana 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 listalla. Lue lisää: www.neste.com.

Keskisuomalainen Oyj
Keskisuomalainen Oyj kustantaa 62 lehteä ja verkkomediaa. Kustannustoiminnan lisäksi konsernilla on viisi painoa, sanomalehtijakelua, radiokanava, markkinointiviestinnän suunnittelupalveluita sekä tutkimustoimintaa. Uuden Mediatalo Keskisuomalaisen pro forma liikevaihto vuonna 2015 oli noin 184 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee lähes 2000 media-alan asiantuntijaa. Konsernin emoyhtiö Keskisuomalainen Oyj on Helsingin pörssissä noteerattu viestintäyhtiö.
Lisätiedot: www.keskisuomalainen.com